Гальмівна рідина – рекомендації фахівців
20.10.2016
Гальмівна рідина – це запорука безпеки для водія та пасажирів. Тому до її вибору необхідно підходити максимально відповідально та уважно. В силу великого асортименту товарів на сучасному ринку автомобільних рідин можуть виникати труднощі з вибором конкретної пропозиції. Насправді все значно простіше.
Насамперед необхідно пам'ятати такі вимоги, які пред'являються таким складам:
- висока температура закипання, дуже важливий параметр збереження стабільної роботи гальмівної системи при екстреному гальмуванні (значно збільшені навантаження тертя збільшують температуру деталей системи);
- низька температура застигання, потрібна вимога для безпечної їзди в зимовий час;
- мінімальна гігроскопічність, показник відображає властивості вбирання вологи, чим менше води у складі – тим вищі експлуатаційні характеристики та більший термін служби;
- антикорозійні та змащувальні показники, рідина повинна захищати канали та деталі гальмівної системи від корозії, одночасно забезпечуючи якісне змащення рухомих вузлів;
- повна відсутність проявів агресивності до гумових та пластмасових деталей.
Коригування вимог можуть вноситися з урахуванням погоди та умов використання машини (перегоновий автомобіль або малолітражна цивільна машина). Виходячи з цих описів, слід вибирати найбільш вдалий варіант.
При цьому слід пам'ятати, що всі гальмівні рідини (ТЖ) поділяються на три класи:
При цьому слід пам'ятати, що всі гальмівні рідини (ТЖ) поділяються на три класи:
- Полігліколева або гліколева база - найпоширеніший варіант. Температура кипіння 2500С, замерзання – -400С. Недолік – гігроскопічність, тому волога знижує показник максимально допустимої температури;
- Основа бутилового спирту, вважаються варіантом «минулого століття». Відрізняються невеликою температурою кипіння, проте забезпечують максимальне мастило та захист від корозії, повністю відсутня агресивність до гумових деталей;
- Силіконові рідини, що мають максимальні температури закипання, повністю відсутня гігроскопічність, термін служби близько 5 років при активній їзді.
Головною умовою при виборі є поради виробника автомобіля. Для старих моделей потрібно використовувати рідини на бутіловому спирті, так як сучасні склади просто розчинять гумові вузли гальмівної системи. У документах машини повинні вказуватись вимоги та стандарти для використовуваної ТЖ.
Як часто потрібно міняти гальмівну рідину?
- Термін служби ТЖ регламентований виготовлювачами машин, і становить середньому 30 – 40 000 км пробігу. Для спортивних автомобілів або працюючих під високими навантаженнями – 10 – 15 000 км. Це необхідний захід для забезпечення максимальної продуктивності роботи гальмівної системи та її стабільного функціонування. Інакше знижується безпека використання машини.
- При необхідності гальмівну рідину допускається доливати, проте важливо використовувати такий самий склад і продукцію того ж виробника. Якщо куплений автомобіль - рекомендується замінити ТЖ негайно.
- У деяких випадках може бути потрібна передчасна заміна гальмівної рідини. Індикатором для цього є стан складу. Якщо помітно помутніння, поява осаду або зміни кольору – правильний знак того, що відбулося розбалансування пакета присадок. Ігнорування цього фактора може призвести до виходу з ладу гальмівної системи і, як наслідок, до ДТП.