Графік роботи колл-центру:

Пн-пт: 09:00-18:00
Сб: 09.00-15.00
Нд: вихідний

Написати
експерту

Наскільки небезпечне гудіння підшипників в авто?

07.07.2020
Для початку розберемося, як зрозуміти, що підшипник став непридатним.
Перше, що ви повинні почути – це гудіння або шум від колеса. Коли вона з'являється? Коли ресурс підшипника закінчується. Це вузол надійний і не часто ламається, але це відбудеться обов'язково. З часом кульки або ролики виробляють обойми підшипника, що призводить до шумів або до хрумкого звуку. Обидва варіанти можливі.


Також їх можна почути після попадання у глибоку яму на швидкості. Сила удару дає точкове навантаження на підшипник, розбиваючи обойми або деформуючи кульки/ролики.

Діагностика

Якщо гул з'явився, потрібно перевірити, яке колесо шумить. Діагностика не складна, але допоможе оцінити стан на даний момент. Наприклад, ви їсте в інше місто і на трасі почули гул, а до найближчого сервісу далеко, то зупиніться і зробіть так:
  1. Вам потрібний домкрат. Якщо не знаєте, яке колесо точно зашуміло, потрібно вивісити кожне по черзі. Якщо передній привід, почніть із підшипника задньої маточини. Задній привід – з підшипника передньої маточини. Якщо повний – різниці немає, але є нюанси. Про них далі.
Найкраще колеса вивішувати, ставлячи чурки або упори під важелі, якомога ближче до колеса, але не впираючись у гуму. Такий спосіб допомагає отримати робочий кут колеса до автомобіля та діагностика буде коректною.
  1. Далі не приводні колеса перевіряємо на наявність люфту. Беремося обома руками з боків колеса і почати його хитати. Після беремося зверху та знизу колеса та повторюємо процедуру. Не докладайте великих зусиль. Якщо сильно розгойдувати, може з'явитися люфт в кульових опорах або від рульових тяг.
Після цього потрібно крутити колеса з невеликим зусиллям. Якщо кульки стають або стали квадратиками, це почуєте. Також можна притиснути пальці до пружини. Вона добре передає тремтіння підшипника. Якщо вона є, а гулу немає – підшипник на початковій стадії руйнування
  1. На приводних колесах (у повнопривідних машинах на всіх колесах) процес такий самий. Тільки обертати колеса заважатиме приводна система. Для цього потрібно запустити машину та включити підвищену передачу (в автомобілях з коробкою автомат перевести селектор у положення «D»). Вивішене колесо почне обертатися.
Подібну операцію робіть із кожним приводним колесом.
Увага! Якщо на машині є система ESP (майже всі сучасні машини їй обладнані) її потрібно відключити до включення двигуна ! Не зробивши цього, машина покотиться в момент перевірки приводних коліс!


У чому небезпека?
Небезпека заклинювання колеса. Ви їсте по трасі і тут раптом машина починає різко гальмувати. Її кидає убік або починається замет. Все це раптово і несподівано.
Якщо це станеться з лівим переднім підшипником – привіт зустрічка, правим – викине на узбіччя, якщо задні – неконтрольований замет.


Бувають ситуації та гірші, коли колесо просто відриває від цапфи! Самі розумієте, що наслідки можуть бути катастрофічними.

Висновки

Якщо ви почули, що гуде ступичний підшипник через зношування або після удару - його потрібно замінити. Якщо до сервісу або будинку дуже далеко – зменште швидкість до 35-50 км/год. Уважно стежте за відчуттями та поведінкою автомобіля.

Купити цей вузол зараз не є проблемою. Ціна на ступичний підшипник є достатньо демократичною, враховуючи термін експлуатації. Не чекайте погіршення проблеми - вирішуйте, якнайшвидше.
© 2010-2024 Autoprotect.ua - Автозапчастини, Автомагазин і СТО |
У вашому кошику
Корзина пуста
Зачекайте
Триває завантаження данних