Графік роботи колл-центру:

Пн-пт: 09:00-18:00
Сб: 09.00-15.00
Нд: вихідний

Написати
експерту

На що звертати увагу при купівлі б/у авто

30.09.2020
Якщо ще нещодавно автомобіль у сім'ї вважався розкішшю, то сьогодні його наявність стала необхідністю. Але далеко не у кожного є можливість взяти нове авто з салону. У таких випадках можна вибрати гарний уживаний автомобіль.

Але як, при виборі, не помилитися і вибрати справді гідний екземпляр, який вірою та правдою прослужить ще довгі роки.

У цій короткій статті ми розглянемо деякі важливі моменти, на які слід звернути увагу під час першого ознайомлення з автомобілем.

На що дивитись

Перше, що бачать люди одне в одному – зовнішність. Саме по ній зустрічають. Так і з машинами. Спочатку дивимося на зовнішній вигляд автомобіля:
  • Подряпини
  • Сколи
  • Наявність та цілісність всього пластику, в якому він стані
  • Чи цілі скла, бампера, фари та грати
  • Геометрію кузова
Далі варто звернути увагу на лакофарбове покриття. Так як дуже маленький відсоток того, що ви маляр або рихтувальник, великий відсоток того, що ви не помітите перефарбування кузова. Тому доведеться купити товщиномір або позичити.



Зрозуміло, що це може здаватися непотрібною штуковиною, проте повірте, вона допоможе вам заощадити купу грошей (а це може бути не одна тисяча доларів) і нервів.

Початок вимірів

З чого розпочати вимір? Ми рекомендуємо з даху, так як дах перефарбовують рідко, зважаючи на рідкісні аварії за її участю. Рекомендуємо дах вимірювати не лише у центрі, а й по периметру.



Вимірювали. Набули значення, наприклад 3,5. Запам'ятовуємо це число. Пам'ятайте, що значення від 3,5 до 4,5 норма для європейських автомобілів. Потрібні дані можна отримати на спеціалізованих сайтах по підбору автомобілів або від виробника.

Перед вимірюванням протріть поверхню, щоб уникнути спотворення результатів показань.

Що далі, якщо ми бачимо, що значення на товщиномірі більші за встановлені із заводу? Якщо машина не нова (до 15 років), то трапляються ті випадки, коли власники перефарбовую машину. Найчастіше фарбують так званим «човником».

«Човник» - Повне забарвлення деталей кузова, крім даху та кришки багажника. Якщо значення підросли до 6,7 або 8 – машина фарбована, і це не обов'язково погано. Якщо помітили показання 10 одиниць – наносилася шпаклівка. При збільшенні показників – починаємо запитувати продавця.

Обов'язково перевіряйте всі деталі у кількох місцях для коректності виміру!



Потім вимірюємо отвори дверей та багажника. Покази приладу стануть меншими, тому що при фарбуванні на заводі ці місця менше задувають лаком. Паралельно переглядайте цілісність та зовнішній вигляд ущільнювальних гумок.

Далі йдемо під капот.



Під капотом міряємо склянки. Показники не більше 1,8 – 2,2 є нормальними. Тут зазвичай просто ґрунт без лаку. Якщо вони вище, протріть пил. Чи не змінилися? Насторожіться.



Потім перевіряємо лонжерони під капотом, якщо є можливість дістатися до них. Покази до 3,5 будуть відмінними, і ви можете бути впевнені, що вони є цілими. Задні лонжерони перевіряємо в багажнику, піднявши підлогу та запаску. Цілком їх можна буде оцінити лише на підйомнику.



Також під капотом дивимося на всі гвинти, а точніше пошкодження фарби всередині гвинтів. Якщо воно є – вже щось змінювали. Якщо фарба ціла – це добре



Після всіх процедур із товщиноміром пройдіться очима по кузову. Дивіться уважно на предмет кратерів від шпаклівки, що просів, горбків від попадання пилу. Дивіться на те, чи однаковий зовнішній вигляд у деталей.



Огляньте стекла. Вони мають бути одного року, ущільнювальні гумки мають бути рідними. Часто лобове скло змінюють через влучення каменю. Якщо вона не рідна – запитайте у водія, що сталося. Але його заміна – найчастіша практика.

Переходимо до коліс.

Після ЛКП дивимося колеса. Оглядаємо диски щодо бугрів, сколів, на рівномірність фарбування дисків (можуть задувать балончиком).

Також дивимося на стан гальмівної системи:
  • Гальмівні диски (стерті чи ні)
  • Колодки (їхній бренд і правильність установки)
  • Зовнішній вигляд супорта (фарбований чи ні, чи змащені деталі, що труться)
  • За цими деталями буде ясніше картина, як дивилися і доглядали автомобіль.
Принагідно переглядаємо стан арок на предмет корозії. Так проходимо всі колеса. Додатково проводиться перевірка стану підвіски на предмет зношеності вузлів, стуків (хоча більше інформації буде при тест-драйві).



Придивіться до оптики. Протріть її, щоб краще бачити цілісність корпусу. Також подивіться всередину фари , щоб там нічого не бовталося, нічого не було розчавленим.

Як ви вже здогадалися, перевірити стан кузова - справа не хитра, але вимагають виняткової уважності та певних знань!

Дивимося салон



Багато покупців дивляться салон з місця водія. Ми рекомендуємо подивитись на все з місця переднього пасажира. На цьому місці все протерто і забруднено набагато менше. Після цього, зі свіжою картинкою салону йдемо дивитися на бік водія.

Дивимося стан сидінь та педалей на предмет потертостей, тріщин (якщо шкіряний салон), дірок від сигарет. Далі – педалі. Дивіться наскільки стерті накладки (або насічки у разі голих педалей)

Звертаємо увагу на кермо, на його зовнішній вигляд, потертості (що більше кілометраж, тим непоказніший зовнішній вигляд керма).

Переглядаємо працездатність усіх клавіш. Якщо не працюють, питаємо чому? Не боїмося питань – це наші гроші.

Заводимо автомобіль

Завели і слухаємо. Слухаємо уважно на предмет стукотів, скреготу, нерівності роботи та ін. Це допоможе на слух трохи перевірити стан двигуна. Поки сидимо слухаємо, перевіряємо педаль зчеплення – вичавлюємо та пробуємо рушити. Концентруємось на моменті старту руху автомобіля. Якщо воно починається біля верхнього положення педалі – є питання щодо зчеплення, а це вже огляд на СТО.

Також у салоні стан рульового колеса та ручки перемикання передач на предмет чіткості та плавності роботи. Нічого не має хрустіти. Автоматична коробка не повинна пинатися.

Покрутіть кермо. Подивіться люфт, чи немає сторонніх шумів, стукотів.

Виходимо з машини та йдемо до мотора. Дивитися будемо витік картерних газів із щупа (якщо він є) або із заливної кришки. Якщо дістали щуп і відкрутили кришку для затоки олії та серпанку немає – мотор живий.



Якщо звідти йде димок - значить кільця та ковпачки під втомлені і немає герметичності, низька компресія та мотор жере масло. Таку машину краще взагалі оминути. Але, якщо димок йде ледве-ледь, зовсім трішки, то тут треба дивитися далі на СТО. Але ж це лотерея.

А далі ми відкручуємо горловину бачка рідини, що охолоджує. Якщо вона пузириться - головка двигуна тріснула і гази пробиваються в систему охолодження. Якщо з вихлопної труби йде білий димок (а якщо натиснути педаль газу, то прямо хмара), це теж тріщина, тільки тепер тосол потрапляє в мотор.

Якщо в машині є кондиціонер – перевіряємо. Зробити це легко. На заведеному автомобілі під капотом чіпаємо трубку, що подає і зворотну. Одна має бути гаряча, друга – дуже холодна. Якщо так – кондиціонер у нормі.

Ще необхідно двигун перевірити на відсутність видимих витоків. Якщо їх немає – видихаємо.

Тест Драйв

Після статичного огляду сідаємо кататися. Знову заводимо мотор, перевіряємо працездатність:
  • Двірників
  • Омивачів
  • Включаємо ближнє, дальнє світло (потрібний помічник)
  • Поворотники Круїз-контроль (якщо є)
  • Кліматичну систему (пічку, кондиціонер, дивимося на рівні роботи вентилятора)
  • Аварійка
  • Музика
  • Момент натискання кнопок (якщо погано натискаються – потрібне чищення)
Тепер точно тестовий заїзд.

У поїздці звертаємо увагу на:
  • Як машина реагує на педаль газу (різко, мляво чи комфортно)
  • Як "керується" автомобіль (чи гуде ГУР (гідропідсилювач керма), чи немає стуків при поворотах кермового колеса), чи відчувається зворотний зв'язок
  • Як гальмує, чи гальмує взагалі, наскільки провалюється педаль гальма (якщо таке помічаєте)
  • Як перемикається МКПП чи АККП.
При тест-драйві кілька разів добре натисніть на газ, покатайтеся на різних швидкостях. Слухайте, як працює підвіска, чи немає ударів чи глухих звуків. Слухайте звук двигуна.

Висновки

Ця стаття написана для того, щоб зрозуміти, чи варто машину перевіряти на СТО для вторинного (повного) огляду. Все, що тут описано - це первинний огляд на предмет несправностей, з якими ви будете готові миритися або відразу відмовтеся.

Якщо при огляді автомобіля, що сподобався, вам щось не підійшло за тими пунктами, які ми описали - не беріть машину. Краще не взяти, ніж зять не те. Якщо все виглядає та працює непогано – їдемо на станцію перевіряти далі.

Щодо того, як перевірити пробіг авто. Точно скажуть лише на СТО. Самостійно визначити на око дуже складно.
© 2010-2024 Autoprotect.ua - Автозапчастини, Автомагазин і СТО |
У вашому кошику
Корзина пуста
Зачекайте
Триває завантаження данних